20 februari 2011

Sunday countdown - II

Festbilder från byn när vi gifte oss 2008

Nej nej nej.... Jag har räknat fel..! Hela tiden har jag varit inställd på att vi skulle åka den 28:e Mars, när det egentligen är den 31:a Mars vi far. En omprogrammering och omstart är nödvändig.... Ok, klart..!

Idag är det 40 dagar kvar tills vi åker ner till Thailand igen (med den gamla felaktiga tidräkningen hade det varit 37..!), men efter många sorger och bedrövelse är jag i alla fall säker på att det blir av den här gången.

För några veckor sedan blev vi medvetna om att vi blivit blåsta på vår resa. Resebolaget, i Kungälv, där vi handlat biljetterna (billigt!) blåste oss allihop. Dom pengarna lär vi antagligen inte se igen. Gott faktiskt, att hon som äger företaget sitter häktad nu. Hon hann inte smita till Thailand (igen!). Dessutom tur att vi hittade en annan, också ganska billig, resa, och det från ett "säkert" flygföretag... Puh...!

Igår firade vi i alla fall Makha Bucha (till minne av ett spontant tal av Buddha inför 1200 personer) i vårt tempel här i Göteborg. Det var ljus-gång och allt. Jag/vi satt, stog och knäböjde tillsammans med massor av trängande chattrande thailändare, och det fick min längtan dit ner att öka ytterligare.

Idag (-15 grader!) är längtan svår...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar