16 februari 2011

Den 12:e planeten


Det här är en bok som jag brukar roa mig med att läsa, och dessutom rekomendera till vänner och bekanta. Den är både rolig, spännande, skrämmande och framför allt tankeväckande. Jag gillar den verkligen.

Reaktionen i bekantskapskretsen brukar dock bli "Va?! Tror du på det där?". Kanske, kanske inte, men en sak är i alla fall säker, jag misstror inte. Här är lite info om boken:
Vattumannen

I alla fall. Döm om min förvåning (och glädje) när denna artikel dök upp i Expressen och Aftonbladet idag:
Ny jätteplanet - Expressen | Superplanet - Aftonbladet

Hm...!? Kommer han få upprättelse nu snart tro, den gode Zecharia Sitchin? Vem vet. Men man hoppas ju i alla fall...

1 kommentar:

  1. Jag håller med, en mycket intressant book och jag har läst ett flertal av Sitchins böcker. Tyvärr har jag inte hittat fler på svenska, men flera finns på engelska och ytterligare fler på tjeckiska, men vem förstår det :) . Den tolfte pålaneten är dock väldigt läsvärd och ger en mycket att tänka på.
    Jorma Persson

    SvaraRadera